گوهر خیراندیش

عجایب یکتاس

گوهر خیراندیش

۲۰۲ بازديد

بیوگرافی و معرفی آثار گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در 29 مهرماه 1392، در هنگام ایفای نقش در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، به کارگردانی بهروز افخمی بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شد و از ناحیه سر و استخوان ترقوه دچار شکستگی شد. او یکی از اساتید ثابت کانون سینماگران جوان است و همچنین سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد. در تهران در کنار درس خواندن به فعالیت تئاتر می پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می شود. هر خیراندیش با همسرش در شیراز به فعالیت تئاتر می پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود. حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتا بود.

گوهر خیراندیش فعالیت هنری خود را از سال 1349 و در دوران دبیرستان با گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد. در همین سال بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این دو گشت. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا میباشد. او در سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شده و به همراه همسر و فرزندانش به تهران می آید. او با فیلم روزهای انتظار فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم بانو خوش درخشید. وی همچنین چندین سال در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو به فعالیت مشغول است. خیراندیش سپس بازی را در سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه می دهد.

گوهر خیراندیش در اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد.

بیوگرافی گوهر خیراندیش به مناسبت تولد 67 سالگی او

شمسی پلنگ که به جرم تصادف در زندان است، به طُرُق مختلف بالاخره پانزده روز مرخصی می‌گیرد تا در این پانزده روز دختر برادرش (لیلا اوتادی) را برای پسرش خسرو بگیرد و او را سر و سامان دهد، غافل از اینکه برادرش حشمت و دختر او اصلا از خسرو خوششان نمی‌آید. اخیرا حاشیه‌ای که دامنگیر این بازیگر شده بود و پخش سریال «زیرخاکی» را هم در هاله‌ای از ابهام فرو برده بود، به جشن عروسی دخترش در آمریکا و حضور خواننده‌ای لس آنجلسی در کنار خیراندیش و رقص او در این مراسم برمی‌گشت که حواشی زیادی را در پی داشت. او سعی می‌کند مقاومت کند و به همین منظور باغبانشان کرمعلی و همسرش را دعوت می‌کند و مهمانی مجللی برگزار می‌کند تا در برابر بحران‌های روحی که بر او وارد شده ایستادگی کند، اما ماجراهای دیگری اتفاق می‌افتد.

ارتفاع پست که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، ماجرای مردی است که قصد هواپیماربایی دارد، اما زن و خانواده و دوستانش را با وعده پیدا کردن شغل و وجود امکانات رفاهی بهتر سوار هواپیما می‌کند. او بارها در پشت صحنه آثار تصویری دچار سانحه و شکستگی‌های مختلف شده که بدترین آن‌ها در پشت صحنه فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و بر اثر تصادف ناگهانی به هنگام فیلمبرداری بوده است. شما بگویید کدامیک از نقش‌های گوهر خیراندیش برایتان به‌یادماندنی است یا کدام نقش‌آفرینی این بازیگر را تحسین می‌کنید؟ آیا در سریال «زیرخاکی» توانسته دوباره نقشی ماندگار خلق کند؟.

حاج یونس یک دل نه صد دل عاشق هستی می‌شود و پس از سال‌ها عبادت و زندگی با آبرو و با داشتن فرزندانی بزرگ، همسر اولش قدسی را طلاق می‌دهد و در پی این اتفاقات، ماجراهای جدیدی رخ می‌دهد. پس از اینکه شوهرش سعید بر اثر یک تصادف از دنیا می‌رود، حاج صفدر حکم می‌کند که فرشته یا باید با پسر دیگرش ازدواج کند یا از خانه آن‌ها برود؛ چون خودش در خانه دو پسر مجرد دارد. او مدرک لیسانس کارگردانی تئاتر و بازیگری خود را در اوایل دهه شصت از دانشکده هنرهای زیبا دریافت و تاکنون در صدها اثر سینمایی و تلویزیونی و البته تئاتر ایفای نقش کرده است. «بانو» یکی از بهترین آثار کارگردان بزرگ سینمای ایران داریوش مهرجویی است و گوهر خیراندیش با گریمی خارق‌العاده یکی از نقش‌های متفاوت کارنامه هنری‌اش را ایفا کرده است.

 

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.