روناس - روناس «داروئی»

۲۰۰ بازديد

روناس؛ دفع کننده سموم بدن

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه در بیماری نرمی استخوان یا راشیتیسم مفید واقع می‌شود، افزود: مصرف دم کرده روناس با عسل برای فلج، بی حسی عضو، لقوه، سستی اعضا، یرقان و سیاتیک مفید و موثر است، برای دفع عوارض حاصل از ضربه و کوفتگی بدن از آن استفاده می‌شود و دفع کننده سموم بدن است. عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که روناس بی حسی اعضا را درمان می‌کند، بیان کرد: این گیاه برای رفع خارش پوست اثر بخش است، برای درمان شوره سر مفید بوده و دم‌کرده آن برای بیماری نقرس کاربرد دارد.

دکتر حسینی ادامه داد: این گیاه از گیاهان رنگ زا بوده و برای رنگ کردن مو استفاده می‌شود، شیر افزاست و برای درمان بیماری های پوستی و رفع ورم از آن استفاده می شود. گفتنی است، مقدار خوراک آن حداکثر 4 گرم در روز است که در دو نوبت و به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود. مصرف زیاد روناس حجم ادرار را زیاد می کند و ممکن است با خون ادراری همراه شود.

بررسی ویژگی های کمی و کیفی ریشه روناس در سه شرایط مختلف آب و هوایی در استان فارس

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1. بررسی ویژگی های کمی و کیفی ریشه روناس در سه شرایط مختلف آب و هوایی در استان فارس. بررسی ویژگی های کمی و کیفی ریشه روناس در سه شرایط مختلف آب و هوایی در استان فارس. بررسی ویژگی های کمی و کیفی ریشه روناس در سه شرایط مختلف آب و هوایی در استان فارس.

اطلاعات دارویی روناس

خاصیت درمانی گیاه روناس : افزایش دهنده ادرار و کمک به دفع سنگ های کلیه ومثانه                خانواده:روناس (Rubiaceae). ترکیبات شیمیایی: گلیکوزیدی بنام اسید روبه ریتریک، آلیزارین، پورپورین، روبیادین، گلوکز،مواد چرب و. روش دوم: 3-5/1 قاشق سوپخوری (30-15 گرم) از ریشه نیمکوب روناس را در5 لیوان آب(1لیتر) به مدت 5 ثانیه می جوشانیم وپس از مدت 15 دقیقه آنرا صاف می کنیم. درهرنوبت 1 قاشق مربا خوری سرخالی (4-1 گرم) ازگرد ریشه را به مدت 20 دقیقه در یک قوری چینی دم کرده، بعد از غذا میل کنید.

منبع

کاربردهای ترامادول

ترامادول برای تسکین درد متوسط تا شدید بدن مورد استفاده قرار میگیرد. متخصصان معمولا از این دارو بعنوان بخشی از درمان استفاده میکنند. این بدان معناست که برای تسریع بهبودی، همراه با داروهای دیگر مصرف میشود. این یک داروی ضددرد اپیویید است. ترامادول در تغییر توانایی مغز در احساس درد نقش مهمی ایفا میکند.

دانشمندان متعدد در مورد اینکه ترامادول مانند اندورفین در مغز عمل میکند، باهم موافقند. اندورفین ها گیرنده هایی هستند که موجب کاهش درد میشوند. عملکرد ترامادول مانند این گیرنده هاست. این دارو پیام های درد که از بدن به مغز ارسال میشود را کاهش میدهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.