پونه حاج‌محمدی

عجایب یکتاس

پونه حاج‌محمدی

۲۰۳ بازديد

پونه حاج محمدی بازیگری که بخاطر دست دادن ممنوع الکار شد و مهاجرت کرد! عکس

او در دهه ی هشتاد در چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی حضور پیدا کرد: سریال مزرعه کوچک به کارگردانی سیروس مقدم، سریال خانه ای در تاریکی به کارگردانی سعید سلطانی، فیلم سینمایی نیمه پنهان به کارگردانی تهمیه میلانی و فیلم سینمایی عروسک فرنگی به کارگردانی فرهاد صبا. حاج محمدی از زمان مهاجرتش به بریتانیا دو فیلمنامه به نام‌ های «تونل» و «عروس باکره» نوشته و علاوه بر بازی در سریالی به نام The Bill ، در یک فیلم پرهزینه ی انگلیسی به نام Machine هم نقش آفرینی کرده که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در جشنواره ترایبکا در نیویورک اکران عمومی شد. او در مصاحبه‌ ی خود با بخش فارسی صدای آمریکا در مورد پایان حضورش در سینمای ایران اظهار کرد بعد از آنکه با رئیس جشنواره فیلم نانت که در هتل لاله ی تهران حضور داشت دست داد به مدت یک سال ممنوع‌ الکار شد.

اما به بهانه ی پخش دوباره ی این سریال می خواهیم به بیوگرافی یکی از بازیگران آن یعنی پونه حاج محمدی بازیگر نقش شیرین السلطنه بپردازیم که به خارج از کشور مهاجرت کرده و دیگر ساکن ایران نیست. این سریال که در سال ۱۳۸۲ از شبکه سه سیما پخش می شد در آن زمان مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و تجربه ی موفق سریال محبوب پس از باران را بار دیگر برای سعید سلطانی تکرار کرد. سریال خانه ای در تاریکی به کارگردانی سعید سلطانی، بعد از گذشت نزدیک به ۱۷ سال از پخش اولیه اش، از روز دهم اردیبهشت روی آنتن شبکه تماشا رفته. پونه حاج محمدی، بازیگر تلویزیون و سینما، بازیگری را حوالی سال های ۷۶-۷۷ با شرکت در کلاس های مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر آغاز کرد.

او در سال ۲۰۱۰ از ایران مهاجرت کرد و حالا ساکن بریتانیا است و در آنجا به عنوان یک بازیگر ایرانی در سینما و تلویزیون این کشور فعالیت دارد. حاج محمدی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه سوره و مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران است. حاج محمدی در مسیر شهرت قرار گرفته بود که به گفته ی خودش اتفاقی سبب شد او مجبور به کناره گیری از کار بازیگری در ایران شود. بعد از این اتفاق حاج محمدی تصمیم گرفت فعالیت هنری خود را در خارج از ایران پی بگیرد.

‏پونه حاج‌محمدی‏ Puneh Hagh Mohammadi

مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی پونه حاج‌محمدی، آثار پونه حاج‌محمدی، جوایز پونه حاج‌محمدی، همکاران پونه حاج‌محمدی، گالری عکس پونه حاج‌محمدی، قد پونه حاج‌محمدی، وزن پونه حاج‌محمدی، رنگ چشم پونه حاج‌محمدی، وضعیت تأهل و همسر پونه حاج‌محمدی، فرزندان پونه حاج‌محمدی، حواشی پونه حاج‌محمدی و کودکی پونه حاج‌محمدی می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خانه‌ای در تاریکی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پونه حاج‌محمدی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون نیکی کریمی، محمد نیک‌بین، آتیلا پسیانی و آفرین عبیسی را تجربه کرد.

مثلا اثری که در بیوگرافی پونه حاج‌محمدی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال خانه‌ای در تاریکی محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی پونه حاج‌محمدی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم عروسک فرنگی محسوب می‌شود. در این سال‌ها پونه حاج‌محمدی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران آتیلا پسیانی با 2 مرتبه و اسماعیل شنگله با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با پونه حاج‌محمدی داشته‌اند. پونه حاج‌محمدی توانست با بازی در سریال خانه‌ای در تاریکی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لادن مستوفی، محمدهادی قمیشی، محمدعلی کشاورز و مجید مظفری بر تجارب او افزود.

در واقع هر چقدر پونه حاج‌محمدی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی پونه حاج‌محمدی درخشان‌تر خواهد شد. پونه حاج‌محمدی سال 1382 سریال خانه‌ای در تاریکی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. اگر در مورد بیوگرافی پونه حاج‌محمدی نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران پونه حاج‌محمدی کرده باشید. اگر می‌خواهید با بیوگرافی پونه حاج‌محمدی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار پونه حاج‌محمدی در منظوم سر بزنید.

 

پونه حاج محمدی | بیوگرافی و عکس های جدید پونه حاج محمدی و همسرش + فیلم شناسی

حاج‌محمدی بازیگری رو از سال ۱۳۷۶–۱۳۷۷ با کلاس‌های مهین اسکویی شروع کرد، او نخستین بار به عنوان اولین کار حرفه ای خود در سال ۱۳۸۰ با فیلم “نیمه پنهان” به کارگردانی تهمینه میلانی در سینما حضور یافت.

او بعد از مهاجرتش به بریتانیا، برای اولین بار در یک فیلم پرهزینه انگلیسی بنام “ماشین Machine” که آوریل ۲۰۱۳ در جشنواره ترایبکا در نیویورک اکران عمومی شد، به عنوان اولین کار حرفه ای خود ظاهر شد.

بعد از آن با بازی در فیلم “عروسک فرنگی” در سال ۱۳۸۴ در کنار خسرو شکیبایی به شهرت رسید و بعد از آن با بازی در سریال “خانه ای در تاریکی” و ” مزرعه کوچک” به اوج محبوبیت رسید. او در سال ۲۰۱۰ بعد از گلشیفته فراهانی، از ایران مهاجرت کرد و حالا به عنوان یک بازیگر ایرانی در سینما و تلویزیون بریتانیا فعالیت دارد.

 

“پونه حاج‌ محمدی” عکس های پونه و بیوگرافی پونه حاج محمدی

وی هم اکنون ساکن کشور بریتانیا است و در این مدت مشغول نوشتن دو سناریو بنام‌های «تونل» و «عروس باکره» بوده و همچنین در یک سریال بنام The Bill بازی کرده است و همچنین در یک فیلم پرهزینه انگلیسی بنام «ماشین» Machine که آوریل ۲۰۱۳ برای اولین بار در جشنواره ترایبکا در نیویورک اکران عمومی شد. در سریال مزرعه کوچک نقش پونه، در سریال خانه‌ای در تاریکی ساخته سعید سلطانی نقش شیرین السلطنه را نقش آفرینی کرده است و در فیلم‌های سینمایی نیمه پنهان ساخته تهمینه میلانی در نقش زهره رو در کنار نیکی کریمی و عروسک فرنگی در کنار خسرو شکیبایی بازی کرده است. در مصاحبه‌ای که با بخش فارسی صدای آمریکا داشت در مورد پایان حضورش در سینمای ایران اشاره نمود هنگامی که وی با رئیس جشنواره فیلم نانت که در هتل لاله تهران حضور داشته دست داده است و به همین خاطر به مدت یکسال ممنوع‌الکار شد.

پونه حاج‌محمدی بازیگری رو از سال ۷۶-۷۷ با کلاس‌های خانم مهین اسکویی شروع کرد و بعد وارد دانشگاه سوره شد و موفق لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر رو از دانشگاه هنر و معماری تهران دریافت کرد. “پونه حاج‌ محمدی” بازیگ زن کشورمان است که خیلی قبل از تر از صدف طاهریان از ایران مهاجرت کرد و در انگلیس زندگی می کند. وی پس از مهاجرت به بریتانیا فعالیت هنری خویش را در ادامه می‌دهد. پونه حاج محمدی از سال 2010 میلادی تا به امرو فعالیت هنری دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.