ماسک کاهو برای پوستهای چرب

۲۰۰ بازديد

ماسک کاهو

سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، مس و منگنز به همراه ویتامین هایی نظیر B، A و C از اصلی ترین عناصر موجود در کاهو می باشند. ما با بهره مندی از این ماسک ها می توانیم یک لایه محافظتی مناسب در برابر آلودگی ها و عوارض دیگر محیطی ایجاد نماییم. برای اثر بخشی این ماسک فوق العاده بهتر است آن را با سایر مکمل ها مورد استفاده قرار دهید. قبل از اینکه مطلب خواص ماسک کاهو را بازتر کنیم، ابتدا در مورد خواص کاهو توضیح می دهیم. از ماسک تهیه شده بر روی صورت استفاده و بعد از بیست دقیقه مخلوط را از روی صورت بشویید. برای تهیه ماسک کاهو و عسل، کاهوی انتخابی خود را در غذاساز یا در مخلوط کن بریزید.

پس از میکس مواد، ظرف شیشه  ای را به مدت ۵ دقیقه در دمای معمولی قرار دهید. برای تاثیرگذاری این ماسک فوق العاده باید هفته ای یک بار اقدام کنید. پارچه ابریشمی را کنار زده و کاهوی له شده را درون ظرف شیشه ای بریزید. در ادامه یک قاشق غذاخوری عسل را به کاهوی میکس شده اضافه و هم بزنید. ماسک کاهو یکی از ماسک های توصیه شده برای زیبایی پوست صورت می باشد. این ویژگی ها به شدت ماسک آلوئه ورا را در ذهن ما تداعی خواهد کرد. البته با این مواد طبیعی چروک صورت کلاً به فراموشی سپرده می شود. در این صورت به شکل تضمینی از ماسک طبیعی کاهو نتیجه خواهید گرفت. از این ماسک فوق العاده به عنوان یک رطوبت رسان کمک گرفته می شود.

در ادامه مقداری خاک رس را به ترکیب آماده شده اضافه و هم بزنید. در واقع این ماسک نیز جزء ماسک های ضدچروک صورت قلمداد می شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای تهیه این ماسک کاهو، کاهو را به شکل له شده در آورده و در ادامه روغن زیتون را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. قطعاً وسیله ای همچون میکسر در فرآیند تهیه ماسک مخصوصاً در مورد سبزیجاتی همچون کاهو میسر و مفید می باشد. از این ماسک کاهو برای تضمین رطوبت رسانی و جلوگیری از چین و چروک پوست های خشک استفاده می شود. در نهایت از ترکیب فوق العاده به شکل ماساژ یا دورانی بر روی صورت استفاده می کنید.

 

فواید کاهو برای پوست ؛ پیشگیری و درمان جوش صورت با خوردن ...

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. که برای کاهش فشار خون کار می کند ، بنابراین برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا بسیار مفید است و برای تعادل نمک در بدن کار می کند.

کاهو به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند کنگر فرنگی ، ترخون ، بومادران ، کاسنی و کنگر در راسته میناسان دسته بندی می شود. زیبایی پوست صورت تقریبا برای همه افراد مهم است و کاهو یکی از مواد غذایی محسوب می شود که برای زیبایی صورت خیلی مهم است. برای تهیه یک لیوان از این شربت ۴-۳ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم. نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.

به دلیل ترکیبات خاصی که در کاهو مانند لیپواکسیژناز و کاراژین وجود دارد به‌‌عنوان یک ضد التهاب عمل کرده. ویتامین C موجود در کاهو به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. امگا سه به میزان فراوان در این سبزی یافت می‌شود و همچنین زاکسنتین نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی می باشد. و ویتامین‌ها می‌تواند علاوه بر محبوب‌ترین، عنوان سالم‌ترین سبزی دنیا را نیز به خود اختصاص دهد. هر روز صبح صورت خود را با آب کاهو بشویید تا چربی پوست را کنترل کند و پوست شما را نرم و درخشان سازد.

 

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

در ادامه برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب ، مقداری خیار هم رنده کنید و به ترکیبات قبلی اضافه نمایید خیار کار ابرسانی را انجام داده و ph پوست را تنظیم می کند و از حالت خیلی قلیایی و یا خیلی اسیدی خارج می نماید بعد همه مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید از آنجایی که مواد تشکیل دهنده این ماسک همه جامد هستند ممکن است به سختی با هم مخلوط شوند برای همین بهتر است بعد از بهم زدن آنها بگذارید برای چند دقیقه ای به همان حالت بماند بعد آن را روری پوست صورت ماساژ دهید این کار را هفته ای دوبار و هر با به مدت ۱۵ دقیقه تکرار کنید قطعا بعد از مدت زمان کوتاهی از شر ضایعات ، جوش و آکنه راحت خواهید شد و چربی های اضافه سلول های صورت هم از بین خواهد رفت.

برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب ، تخم مرغ فقط کافی است سفیده آن را خوب هم بزنید و برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد با مقداری عسل هم مخلوط کنید و بعد تمام صورت را با آن ماساژ داده و بگذارید برای چند دقیقه ای بماند در همین مدت اندک سفیده تخم مرغ و عسل کار خود را در از بین بردن چربی های اضافه انجام خواهند داد و سطح صورت را شفاف و درخشان و ترمیم می کنند و لک ها و ضایعات ناشی از دلایل مختلف را بهبود می بخشند. فقط کافیست مقداری چای سبز را دم کرده بگذارید کمی خنک شود بعد آلوئه ورا له کنید و به عصاره چای دم شده اضافه کنید برای اینکه تاثیر این ترکیب بیشتر شود می توانید مقداری خاک رس هم به آن اضافه کنید بعد از اضافه کردن همه مواد یک خمیر نرم به دست می اید که می توانید آن را دخل شیشه ریخته و برای یک هفته در یخچال نگهداری کنید و به صورت یک روز درمیان استفاده نمایید.

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است آنتی اکسیدانها باعث می شوند آلودگی ها و ضایعات ناشی از آن از بین بروند علاوه برآن در از بین بردن لک ها و جای جوش ها هم بسیار موثر هستند درست کردن این ترکیب بسیار ساده است و فقط با استفاده از چند عدد گوجه فرنگی می توانید این کار را انجام دهید. در این ماسک لیمو هم استفاده می شود ، چون دارای ترکیبات آنتی باکتریال بوده آلودگی های سطح پوست را به خوبی از بین می برد ، برای همین اگر قصد دارید این ماسک صورت برای پوست چرب را درست کنید مقداری گلاب و گلیسرین را با هم مخلوط کرده و بعد مقداری عصاره لیمو به آن اضافه کنید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و موجبات تولید سلول های جوان و تازه را فراهم می کند خاک رس هم نقش چربی زدا و لایه بردار و ضد لک دارد آلوئه ورا هم هم مانند خاک رس لک ها و ضایعات پوستی را ترمیم کرده و پوست های چرب را بهبود می بخشد.

گوجه فرنگی هم مانند تخم مرغ خواص زیادی برای زیبایی دارید و استفاده از آن به شدن توصیه شده است برای اینکه صورتتان همیشه شفاف و درخشان و بدون لک و ضایعه به نظر برسد تا می توانید گوجه فرنگی بخورید یا آن را به صورت ماسک استفاده کنید.

فواید انواع ماسک کاهو و طریقه درست کردن و نحوه استفاده

برگ های کاهو به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C می باشند باعث ایجاد حس تازگی و شادابی پوست می شوند همچنین به از بین بردن لایه های مرده و قدیمی پوست کمک می کند بنابراین دو عدد برگ کاهو را خرد کنید سپس این قطعات خرد شده  را به یک قاشق آب لیمو و عسل آغشته کنید و روی پوست به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید، در آخر پوست تان را با آب سرد بشویید، به منظور رفع جوش صورت می توانید هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید، آب لیمو و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند و فعالیت باکتری های مولد جوش را متوقف می کنند. یکی از انواع روش های استفاده از کاهو برای پاکسازی پوست ترکیب: کاهو، سرکه سیب و گلاب می باشد، پوست یکی از قسمت هایی است که مستقیم در معرض آلودگی می باشد که منافذ آن در اثر آلودگی مسدود می شوند در نتیجه باعث ایجاد جوش های چرکی یا التهابی می شود بنابراین به منظور پاک سازی صورت یک عدد برگ کاهو را به یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق گلاب آغشته کنید و بر روی پوست صورت و گردن بکشید و در آخر پوست تان را با آب سرد آبکشی کنید، به منظور داشتن نتیجه بهتر می توانید هر شب قبل از خواب از این ماسک کاهو استفاده کنید.

 یکی از مشهور ترین ماسکهای صورت کاهو این ماسک می باشد که به درمان خشکی پوست کمک می کند بنابراین در ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید سپس کامل بکوبید و به آن روغن زیتون اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید در مراحل آخر آب لیمو را نیز به آن اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود سپس مواد را به آرامی با انگشت روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند و با آب ولرم صورت تان را بشویید. استفاده از ماست و کاهو به جوان سازی و روشن شدن پوست کمک می کند زیرا، ماست سرشار از لاکتیک اسید می باشد که باعث از بین رفتن سلول های مرد و پاکسازی صورت می شود و کاهو نیز دارای ویتامین C می باشد که باعث آب رسانی پوست و روشن شدن آن می شود بنابراین دو عدد برگ کاهو را خرد کنید و به یک یا دو قاشق ماست کم چرب و یک قاشق آب لیمو آغشته نمایید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

 

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.