بشقاب کوچکتر، اضافه وزن کمتر

۱۹۷ بازديد

غذا خوردن در بشقاب های کوچک به کاهش وزن کمک می کند

سپس مقدار بستنی را که این افراد خوردند وزن شد و هم زمان پرسشنامه کوتاهی را پر کردند که در آن در مورد مقدار بستنی که خورده بودند و تفاوت اندازه قاشق و ظرف مورد استفاده در تحقیق با ظروفی که معمولا مورد استفاده قرار می‌دهند از آنها سوال شد. وانسینک و گروه وی برای بررسی این موضوع ‪۸۵کارشناس تغذیه از جمله استادان دانشگاه، کارمندان و دانش آموختگان یک دانشگاه بزرگ آمریکا را که در یک برنامه تفریحی بستنی خوری شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. این در حالی است که افرادی که می‌خواهند وزن اضافه کنند مانند سالمندان یا کسانی که سوء تغذیه دارند را می‌توان به استفاده از بشقاب و قاشق بزرگتر ترغیب کرد.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید سعی کنید در بشقاب های کوچک غذا بخورید یک مطالعه جدید نشان می دهد استفاده از ظرف و قاشق کوچکتر به کم خوری کمک می کند. محققان در نتیجه‌گیری اعلام کردند: از طرف دیگر افرادی که سوء تغذیه دارند استفاده از بشقاب و قاشق‌های بزرگتر به افزایش مصرف غذای آنها کمک می‌کند. دکتر "بریان وانسینک" از دانشگاه "کورنل" و همکارانش افزودند: افرادی که درصدد کاهش وزن هستند باید از بشقاب و قاشق کوچکتر استفاده کنند. در این مطالعه دیده شد افرادی که کاسه‌های بزرگتری دداشتند بدون اینکه خود بدانند ‪۳۱درصد بیشتر از افرادی که ظرف کوچکتری داشتند بستنی خوردند.

به گفته "وانسینک و همکارانش"، بر اساس این یافته‌ها "بیماران چاق برای کم خوردن می‌توانند در خانه از بشقاب و قاشق کوچکتر استفاده کنند. در یک مطالعه قبلی محققان دریافتند نوجوانان در لیوان‌های بلند و باریک نسبت به لیوان‌های کوتاه و پهن ‪۷۷درصد کمتر آب میوه می‌ریزند. در مجموع، افرادی که کاسه و قاشق‌های بزرگی داشتند نسبت به افرادی که کاسه و قاشق‌های کوچکتری داشتند ‪۵۷درصد بیشتر بستنی خوردند. به این افراد بطور تصادفی کاسه و قاشق‌های بستنی خوری بزرگ و کوچک داده شد و به آنها اجازه داده شد خودشان در ظرفشان بستنی بریزند. نویسندگان این مطالعه نوشتند: حتی این افراد شامل کارشناسان تغذیه معمولا از اینکه غذای بیشتری برای خود می‌کشند، آگاهی ندارند.

 

بشقاب کوچکتر، اضافه وزن کمتر

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بریان واسنیک، روانشناس دانشگاه کورنل که سرپرستی این تیم از متخصصان تغذیه را برعهده داشته خاطرنشان کرد: مردم تصور نمی‌کنند که اقدامی به این سادگی بتواند روی الگوی خوردن آنها تاثیر بگذارد. وی تصریح کرد: اکثر ما آنقدر مشغله داریم که قادر نیستیم روی هر لقمه‌های که می‌خوریم دقت کنیم اما می‌توانیم شرایط و فضا را به گونه‌های تغییر دهیم که به جای اینکه به ضررمان باشند به نفع‌مان کار کنند. متخصصان تغذیه می‌گویند شما می‌توانید با انتخاب بشقاب و ظروف کوچکتر برای غذا خوردن تا حد زیادی مانع از افزایش وزن ناخواسته خود شوید.

مطالعات واسنیک نشان داد مردم در لیوانهای کوتاه و پهن 37 درصد بیشتر از لیوانهای باریک و بلند مایعات مصرف می‌کنند. به گزارش اسکای نیوز، وانسیک می‌گوید این راهکار حتی در مورد نوشیدنی‌ها هم کاربرد دارد. شرح این مطالعه در صد و نوزدهمین کنوانسیون سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شده است.

چطور لاغر شویم؟ بهترین روش‌های کاهش وزن در خانه

در حالی که برخی از مربیان ممکن است این را به عنوان بهترین گزینه توصیه نکنند، اما اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، کافئین انرژی اضافی را به شما می‌دهد و باعث می‌شود که شما طولانی‌تر تمرین‌کنید و در هر تمرین مقدار کالری بیشتری بسوزانید. چگونه لاغر شویم؟ برای لاغر شدن روش‌های خانگی و حتی پزشکی زیادی وجود دارد اما کاهش وزن در خانه سالم‌ترین روش کاهش وزن است اما باید بدانید کاهش وزن در خانه نیاز به صبر، اراده، و قابلیت ارتجاع همراه با برنامه رژیم صحیح، ورزش، و اصلاح سبک زندگی دارد. کارشناسان تغذیه معتقدند که رژیم غذایی بسیار کم کالری برای افرادی که شاخص توده‌ی بدنی (BMI) بالایی دارند مناسب است و به دلیل اینکه باید روزانه 800 کالری و یا کمتر دریافت کنند، استفاده از این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک انجام شود.

بعضی از افراد هنگامی که می‌شنوند روغن زیتون می‌تواند به لاغر شدن کمک کند حرف شما را رد می‌کنند، اما انواع چربی موجود در روغن زیتون، به ویژه اسید اولئیک، سبب احساس سیری در بدن شما می‌شوند و باعث کاهش پرخوری می‌شود. اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید، غذاهای فست فودی را حذف کنید! فست فود راه حل سریعی برای مواقعی است که عجله داریم اما در واقعیت آنها غذاهایی ناسالم برای بدن ما هستند که شامل مقدار زیادی سدیم، کربوهیدرات، و چربی می‌باشند. هر چیزی که از دانه‌های سفید ساخته شود باعث افزایش وزن شما خواهد شد زیرا بخش زیادی از آن از کربوهیدرات ساخته شده که سریعا هضم می‌شوند و قند بالایی دارند به علاوه احساس رضایت و سیری را در شما ایجاد نمی‌کنند.

علاوه بر این کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز با تداخل در جذب کربوهیدرات‌ها (نشاسته و قند) منجر به کاهش مقدار جذب و کاهش سرعت جذب آنها و همچنین کاهش ترشح انسولین می‌شود و مقاومت به انسولین کاهش پیدا می‌کند. دریک تحقیق که روی دو گروه از داوطلبان انجام شد، محققان متوجه شدند گروهی که بشقاب و لیوان‌های بزرگ در اختیار داشت مقدار بیشتری کالری از گروهی که بشقاب و لیوان معمولی در اختیار داشت مصرف کردند. سبزیجات بر خلاف دانه‌های سفید از کربوهیدارت پیچیده تشکیل شده‌اند و به این معنی است که زمان بیشتری برای هضم می‌خواهند و احساس سیری و رضایت را برای مدت طولانی‌تری فراهم می‌کنند.

 

11 روش کاهش وزن بدون رژیم گرفتن و ورزش و کاملا علمی

یک مطالعه نشان داد که افزایش مصرف پروتئین از 15 درصد به 30 درصد از کل کالری روزانه به شرکت کنندگان کمک می کند روزانه 441 کالری کمتر بخورند و به طور متوسط ​​بیش از 11 پوند در طول 12 هفته از دست بدهند ، بدون اینکه هیچ محدودیت غذایی را اعمال کنند. جویدن کامل غذای شما باعث می شود که آرامتر غذا بخورید ، که با کاهش مصرف غذا ، افزایش سیری و وعده های کوچکتر غذا همراه بوده و منجر به کاهش وزن بدون رژیم گرفتن در طولانی مدت میشود. در یک مطالعه ، زنان دارای اضافه وزن یا چاقی که برای صبحانه تخم مرغ خورده بودند ، در وعده ناهار کالری کمتری در مقایسه با کسانی که صبحانه با غلات خورده بودند مصرف کردند.

یک مطالعه نشان داد که اگر غذاهای پرکالری در خانه بیشتر در معرض دید باشند، وزن ساکنان آن خانه بیشتر از افرادی است که فقط یک کاسه میوه را در معرض دید خود دارند. این روند می تواند به افزایش وزن کمک کند ، زیرا استفاده از بشقاب کوچکتر به جای بشقاب بزرگتر نشان دادن وعده های غذا به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید. اگر به طور مرتب هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از وسایل الکترونیکی وعده های غذایی مصرف می کنید ، ممکن است ناخواسته بیشتر غذا بخورید. این امر ممکن است به این دلیل باشد که پروتئین چندین هورمون را تحت تأثیر قرار می دهد که در گرسنگی و سیری نقش دارند ، از جمله گرلین و GLP-1).

اگر در حال حاضر یک صبحانه مبتنی بر غلات می خورید ، ممکن است بخواهید آن را با یک وعده غذایی غنی از پروتئین مانند تخم مرغ جایگزین کنید. دریافت کالری اضافی با مصرف نوشیدنی های شیرین بسیار آسان است زیرا کالری مایع بر خلاف غذاهای جامد بر میزان پرشدگی معده تاثیر ندارند. می توانید از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید ، آهسته تر غذا بخورید ، آب بنوشید و از خوردن جلوی تلویزیون یا کامپیوتر خودداری کنید. بسیاری از عادت های ساده در سبک زندگی می توانند به شما کمک کنند تا کاهش وزن بدون رژیم سخت گیرانه و یا نیاز به ورزش داشته باشید. یک بررسی اخیر بر روی 23 مطالعه مشاهده ای گزارش داد که سریعتر غذا میخورند نسبت به افراد کندتر احتمال افزایش وزن بیشتری دارند.

 

راههای کاهش وزن | 25 روش موثر برای کاهش وزن

به این مورد اشاره کردیم که کنار گذاشتن نوشابه، نوشابه انرژی‌زا، ماءالشعیر، آب‌میوه، دوغ و در کل نوشیدنی‌های دارای کالری، از مهم‌ترین راهکار کاهش وزن هستند.  مصرف غذاهای پروبیوتیک به متعادل شدن این باکتری‌ها کمک می‌کنند و جلوی جذب برخی از چربی‌ها را می‌گیرند که باعث سلامتی و کاهش وزن می‌شود.  یک مطالعه نشان می‌دهد که کودکانی که به صورت روزانه نوشابه‌های شیرین می‌خورند، 60 درصد بیشتر در خطر ابتلا به چاقی قرار می‌گیرند. در مقابل محصولات مرکب مثل پاستای آماده، کنسرو سبزیجات، ناگت منجمد و سس آماده مقدار زیادی کالری پنهان (عموما به صورت شکر) دارند. موقع آشپزی از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌کنید؟ یکی از راههای کاهش وزن این است که مواد اولیه، از محصولات منفرد انتخاب شوند.

مثلا اگر شام را ساعت 8 شب می‌خورید، فرض کنید که تا روز بعد روزه هستید و به غیر از آب، چای و غذاهای بی‌کالری، چیز دیگری نخورید. پس چرا وقتی بجای برنج نان مصرف می‌کنید وزنتان کم می‌شود؟ مشکل در مقدار روغن به خصوص کره‌ای است که به برنج اضافه می‌کنید. مادرانی که کودک خردسال دارند و در طول شب بارها از خواب می‌پرند، با تجربه خواب ناکافی و کم‌کیفیت در خطر اضافه‌وزن هستند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که باکتری‌های موجود در بدن افراد چاق یا بسیار لاغر با کسانی که وزن متعادل دارند متفاوت است. برای همین داشتن یک رژیم لاغری با پروتئین کافی می‌تواند بین 80 تا 100 کالری به کالری سوزانده شده در طول روز اضافه کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که بعد از صرف غذا مسواک می‌زنند، تمایل کم‌تری به مصرف اسنک و شیرینی بعد از غذا دارند. نان سفید، برنج سفید، شیرینی، اسنک‌ها و بسیاری از صبحانه‌های آماده از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده ساخته می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد که با افزایش مقدار پروتئین با همان حجم غذا، افراد تا 400 کالری کم‌تر در طول روز مصرف می‌کنند.  همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، وجود مقدار زیادی پروتئین در تخم‌مرغ باعث ایجاد سیری زودتر و گرسنگی دیرتر می‌شود. در مواردی پشت جلد محصولات صنعتی، بجای نوشتن شکر از کلماتی مثل فروکتوز، قند میوه یا قند طبیعی استفاده می‌شود.

 همچنین در مواردی ممکن است از کالری بالای یک خوراکی تعجب کنید یا بتوانید یک اسنک کم‌کالری مناسب انتخاب کنید. داشتن پیاده‌روی طولانی، دوچرخه‌سواری، شنا و تمرین‌هایی از این دست باعث می‌شوند که چربی اضافی را بسوزانید.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.